9 dingen die je niet moet doen als je een bedrijfsuitje organiseert
1. Alles zelf willen doen
Sommige evenementen zijn zo groot of complex dat je de organisatie ervan beter over kunt laten aan professionals. Betrek ook een paar enthousiaste collega’s bij de organisatie en verdeel de taken.
2. De verkeerde datum prikken
Organiseer geen evenement in de vakantieperiode of op een feestdag.
3. Onvolledige deelnemerslijst
Niets zo gênant als mensen vergeten uit te nodigen of hun namen verkeerd te spellen. Neem de tijd om jouw deelnemerslijst samen te stellen én om die goed te controleren.
4. Stuntelige uitnodiging
Vergeet niet te vermelden wanneer en waar het evenement plaatsvindt. Klinkt logisch, maar het zal je verbazen hoe vaak deze informatie vergeten wordt. Ook hier geldt: goed controleren! Een typefout is zo gemaakt en dan staat er wel een verkeerde datum vermeld of staat iedereen voor een verkeerde deur.
5. De verkeerde locatie
Zowel een te kleine als een te grote ruimte zijn funest voor de sfeer. Controleer ook of alle benodigde faciliteiten aanwezig zijn (draadloos internet, muziek, eten, drinken, zitplaatsen, een garderobe, enzovoort) en of er voldoende parkeergelegenheid is.
6. Het verkeerde eten
Kies bij een groot evenement een professionele cateraar die een vlotte bediening kan garanderen. Niemand wil lang wachten bij het buffet of op zijn drankje. Let op smaak en kwaliteit. Je wilt niet jouw hele of halve team een aantal dagen kwijt raken aan een voedselvergiftiging.
7. Geen plan B hebben
Wat doe je als die bekende artiest niet op komt dagen of als het slecht weer is bij een geplande buiten activiteit? Werk altijd een plan B uit.
8. Haperende apparatuur
Zorg dat de apparatuur van goede kwaliteit is en werkt. Houd altijd een technicus achter de hand die problemen snel op kan lossen.
9. Een slechte financiële planning
Stel van tevoren het budget vast en maak duidelijke, schriftelijke afspraken met eventuele leveranciers. Zo voorkom je vervelende verrassingen achteraf.

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Webinar ‘HR-actualiteiten’: Overzicht, grip en praktische handvatten voor praktijkmanagers
1 dec om 16:30 uur5 minAdem in, adem uit: zo geef je stress minder grip op je werkdag
25 nov om 09:00 uur4 minEen werkdag kan soms voelen als een sprint die onverwacht verandert in een marathon. Je start fris, maar…
‘Beeld dat vrouwen alleen in deeltijd willen werken is achterhaald’
12 nov om 11:45 uur3 minHet aantal Nederlanders met een voltijdbaan is de afgelopen tien jaar met bijna vijftien…
Edin presenteert de ABC-Management formule. Dé routekaart voor jouw groei als praktijkmanager
10 sep om 10:00 uur4 minAls praktijkmanager ben je continu in beweging. Misschien ben je klaar voor meer…
Training ‘One Minute Coach in drie maanden!’
26 jun om 17:30 uur4 minHelpen is goed, coachen is beter. Voor jezelf, je medewerkers en de praktijk. Maar wat is het verschil precies…
Laura Bas over vier generaties op de werkvloer: ‘Zoek de verbinding in plaats van de verschillen’
20 jun om 10:48 uur4 minGeneratie Z-expert Laura Bas gaf tijdens de Dag van de Praktijkmanager op 12 juni een inspirerende keynote over…
Nora Ennahachi bij de PM Dag: ‘Begin bij authentiek leiderschap, ontwikkel je en maak je onmisbaar’
19 jun om 17:00 uur4 minTijdens een boeiende masterclass deelde Nora Ennahachi, operationeel directeur van MyDent en oprichter van Dent…
Kim Vermeulen over Coöperatie Paramedie Gelderland Midden: ‘Samenwerken is geen project, maar is blijvend’
17 jun om 15:30 uur5 minKim Vermeulen, praktijkmanager bij FysioDynamiek, is een van de drijvende krachten achter de Coöperatie…

Reactie toevoegen