Apotheek mailt gegevens 2000 klanten rond
Volgens de apotheek zijn er geen medicatiegegevens gemaild. De zaak wordt wel hoog opgenomen. "We zitten behoorlijk in de rats, een stomme fout", zegt een medewerker van de apotheek.
Procedures aangepast
Hij zegt dat de procedures zijn aangepast om te voorkomen dat zoiets nog eens gebeurt. De apotheker hoopt vooral dat er geen wantrouwen ontstaat tegen het Landelijk Schakelpunt (LSP).
In de mail kregen klanten informatie over dat systeem, waarmee huisartsen en apothekers na toestemming van patiënten medische gegevens kunnen uitwisselen.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Jouw praktijk en Google
8 mei om 18:24 uurTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Weg met 'preventie, preventie, preventie'?
17 nov 2023 3 minPreventie, preventie, preventie. In de moderne tandheelkundige praktijk is de nadruk op preventieve zorg…
Mascha van Wermeskerken bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘Meters maken met een helder strategisch praktijkplan’
14 nov 2023 4 minMascha van Wermeskerken laat tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu (op 9 december) zien hoe je als praktijk een…
InterShift en Agilio: Intelligente software die praktijkmanagers bij al hun taken ondersteunt
26 sep 2023 4 minInterShift, bij huisartsen bekend als de aanbieder van roostersoftware voor…
‘Employer branding en modern werkgeverschap’: een sterk merk voor personeelsbinding en profilering
20 sep 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane: ‘Bij employer branding hoort simpelweg: beloftes nakomen’
14 aug 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane, directeur van communicatie-adviesbureau ZorgPromotor, verzorgt op 5 september het…
Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’
9 mei 2023 4 minFleur Ehlert en Anouk Both, praktijkconsultants van Dentiva, gaan tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25…
Reactie toevoegen